Aqua aerobik gimnastyka w wodzie

0
25
klub fitness krakow

Aqua aerobik to ćwiczenia w basenie, które może wykonywać każdy – bez względu na kondycję i wiek- pod warunkiem oczywiście, że nie boi się wody.

Ich zaletą jest fakt, że prawie wcale nie odczuwamy wysiłku, a mimo to, pracują wszystkie partie mięśni.

Efektem gimnastyki w wodzie jest poprawa kondycji, wyrzeźbienie sylwetki, zmniejszenie dolegliwości bólowych np. pleców czy kolan.

Aqua aerobik – jak to działa?

Wiele osób zastanawia się dlaczego mimo intensywnych ćwiczeń, będąc w wodzie nie czujemy praktycznie wysiłku. Dzieje się tak dzięki sile wyporu, który sprawia, że ciężar ciała zmniejsza się o 70%!

Ponadto woda bardzo dobrze amortyzuje mięśnie i stawy, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko kontuzji, nawet jeśli nie jesteśmy w zbyt dobrej formie.

Aqua aerobik nie wymaga również umiejętności pływania, ponieważ woda w basenie sięga zwykle do pasa lub klatki piersiowej.

Aqua aerobik – dlaczego warto?

Gimnastyka wodna stosowana jest od bardzo dawna jako jedna z lepszych form rehabilitacji. Ćwiczenia w basenie nie obciążają mięśni, stawów ani kości.

Aqua aerobik jest bezpiecznym treningiem zarówno dla osób po przebytych urazach, z osteoporozą, nadwagą i dolegliwościami bólowymi. Nie ma również przeciwwskazań dla kobiet w ciąży.

Trening wodny to świetny wybór bez względu na wiek, ponieważ ten rodzaj ćwiczeń korzystnie wpływa na wydolność organizmu, usprawnia pracę układu krwionośnego, oddechowego oraz wzmacnia mięśnie.

Aqua aerobik – przebieg zajęć

Najczęściej ćwiczenia trwają 30-45 minut. Rozpoczynają się rozgrzewką, później przechodzą w trening właściwy (ćwiczenia wzmacniające konkretne partie mięśni) i kończą się gimnastyką rozciągającą.

Podczas treningu używa się różnych akcesoriów- piankowych rurek, pasów wypornościowych, specjalnych piankowych hantli i rękawic, które pozwalają utrzymać się na wodzie.

Ćwiczenia wykonywane są w rytm dynamicznej lub odprężającej muzyki i prowadzone są przez instruktora lub fizjoterapeutę.

Aqua aerobik – zalety

Ćwiczenia w wodzie to tzw. trening aerobowy czyli tlenowy. Jest on najzdrowszy dla organizmu i najlepiej pomaga redukować tkankę tłuszczową. Podczas jednego treningu spala się ok. 500 kcal!

Aqua aerobik korzystnie wpływa na przemianę materii i przyspiesza proces usuwania toksyn z organizmu. Ponadto trening wodny to świetny masaż, który ujędrnia ciało i zmniejsza cellulit.

Może zaciekawią Cię inne rodzaje zajęć fitness ?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here