Bezpieczny trening na siłowni

0
73

Zastanawiasz się, jaki jest najbardziej skuteczny trening na siłowni? Odpowiedź może Cię zszokować jednak zdaniem ekspertów jest to bezpieczny trening! Nie ma lepszego sposobu na optymalizację efektów, jak ochrona swojego zdrowia w trakcie wykonywanych ćwiczeń. Jeśli przyznałeś temu stwierdzeniu rację, warto pójść o krok dalej.

Bezpieczny trening na siłowni – czyli jaki? Co tak naprawdę należy robić, na co uważać i o czym pamiętać, aby nasza aktywność fizyczna mogła zostać zakwalifikowana do bezpiecznej? Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem i jego wnikliwej lektury. W jego trakcie, postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości związane z tematyką bezpiecznego treningu na siłowni.

silownia my fitness place

Nie porywaj się na głęboką wodę

Każdy kiedyś zaczynał! Na szczęście, większość osób, może uczyć się na błędach poprzedników! Choć wiele pomyłek nie będzie dla nas zrozumiałe, dopóki sami ich nie przeżyjemy, o wiele lepiej, jeśli w kwestiach treningowych posłuchamy doświadczenia i nauki. Nie ma powodów do tego, aby porywać się z motyką na słońce! Co oznacza to w praktyce? Dosłownie tyle, że najważniejsze, aby wprowadzane zmiany były stopniowe i pozwalały na rozwój sylwetki oraz poprawę stanu zdrowia, a nie jego pogorszenie. Pamiętaj, że to kropla drąży skałę. Zamiast pojedynczych zrywów, postaw na wytrwałe i sumienne dążenie do celu przy skrupulatnym wypełnianiu planu każdego dnia.

Po pierwsze technika

Technika to klucz do sukcesu, pomagający nie tylko optymalizować efekty wykonywanych ćwiczeń. Odpowiednie powtarzane ćwiczenia zmniejszają ryzyko kontuzji, pomagają tworzyć poprawne wzorce ruchowe i są bezpieczne dla naszego organizmu. Jeśli zatem wiążesz z tym sportem swoją przyszłość, zamierzasz spodziewać się efektów w postaci poprawy samopoczucia, stanu zdrowia i sylwetki nie możesz pozwolić sobie na bezmyślne dokładanie ciężaru. W pierwszej kolejności naucz się wykonywać ćwiczenia, jakie znajdują się w Twoim planie. Popracuj również nad odpowiednim czuciem mięśniowym. Dopiero po tym skomplikowanym i najważniejszym procesie, rozpocznij stopniowe dokładanie ciężaru dostosowane do Twoich umiejętności i możliwości.

silownia i klub fitness my fitness place

Pomoc trenera personalnego

Obejrzenie nawet wszystkich filmików instruktażowych, przeczytanie setek książek i przejrzenie atlasów anatomii nie będzie tak skuteczne, jak sprawdzenie swojej techniki pod czujnym okiem profesjonalnego trenera personalnego. Tylko fachowiec jest w stanie wyłapać błędy i może przyspieszyć proces ich eliminacji. To żadna ujma korzystać z trenera nawet wtedy, kiedy sam wiążesz swoją pracę ze sportem. Sami nie jesteśmy w stanie wyłapać wszystkich błędów. Pomoc drugiej osoby, która jest doświadczona i wie, które elementy powinny być wykonane lepiej to klucz do sukcesu. Jeśli współpracujesz online, dobry trener poprosi Cię o filmiki z treningu i postara się kontrolować sposób wykonywania danych ćwiczeń.

Odpowiedni sprzęt

Sprzęt, na którym bazujesz to jeden z najważniejszych aspektów. Jeśli elementy wchodzące w skład wyposażenia danej sali treningowej budzą Twoje podejrzenia, nie decyduj się na korzystanie z nich. Postaw na elementy, co do których masz pewność, że posiadasz ugruntowaną wiedzę na temat ich prawidłowego wykorzystywania. Jeśli nie wiesz, w jaki sposób wykonywać ćwiczenia to nawet najbardziej intuicyjne maszyny nie okażą się bezpiecznym rozwiązaniem.

silownia klub fitness my fitness place

Dobre obuwie

Zapomnij o klapkach i japonkach! Siłownia to nie plaża! Zostaw je na czas spędzony pod prysznicem. Będąc na sali treningowej skup się na ochronie swoich stóp przed ewentualnym kontaktem z ciężarem i dobrą amortyzację. W przeciwnym wypadku prosisz się o poważne kontuzje i nieszczęśliwe wypadki, których każdy z nas chce uniknąć. Postaw na wygodne, dobrze zawiązane obuwie, które przytrzyma Twoją stopę w trakcie wykonywanych ćwiczeń. Bez odpowiedniej stabilizacji nie ma mowy o bezpiecznym treningu na siłowni.

Optymalna długość

Początkujący bardzo często popełniają fatalny w skutkach błąd. Niczego nie da się zbudować w trakcie jednego dnia. Dlaczego zatem, zamierzasz zarzucić swój organizm ogromną ilością ćwiczeń i długim treningiem? Aby nasze ćwiczenia przyniosły efekty, z czasem musimy dawać ciału coraz to większy bodziec treningowy. Jak chcesz tego dokonać, jeśli już na pierwszy ogień wyciągasz tak mocną artylerię? Wprowadzaj stopniowe, bezpieczne dla Twojego organizmu zmiany. W ten sposób, również osiągniesz efekty i całą pracę wykonasz z mniejszym obciążeniem dla swojego organizmu.

silownia i klub fitness my fitness place

Rozgrzewka – czy warto?

Wiele osób zastanawia się, czy warto stosować rozgrzewkę. Odpowiedź powinna być w każdym wypadku jednoznaczna. Pierwsze 5-10 minut na siłowni to moment, w którym powinniśmy przygotować nasz organizm do wyzwania, jakie szykujemy. W przeciwnym wypadku bardzo łatwo o kontuzję! Zwiększ temperaturę ciała przez proste ćwiczenia, które z pewnością znasz z lekcji wf w szkole. Wymachy, wykroki, podskoki, skakanka, skręty i tym podobne elementy, to doskonała rozgrzewka! Rozgrzewka nie musi być długa, a jej brak w dłuższej perspektywie czasu może odebrać Ci nie tylko przyjemność z wykonywanych ćwiczeń, ale również możliwość ich kontynuowania.

Podsumowanie

Trening na siłowni, jeśli wykonujemy go z zachowaniem podstawowych zasad to bardzo bezpieczna forma ruchu. Dobrze wykonywane ćwiczenia, pozwalają nam na poprawę naturalnych wzorców ruchowych, zachowanie sprawności przez długie lata i lepszą kondycję. Jeśli jednak, nie zadbamy o odpowiednią technikę i redukcję niebezpieczeństwa, możemy nabawić się kontuzji lub nieszczęśliwych wypadków. Pamiętajmy o prawidłowym doborze zarówno ilości ćwiczeń na dane partie, jak i długości naszych sesji treningowych. Aby zwiększyć bezpieczeństwo w trakcie treningu na siłowni bardzo dobrym sposobem będzie konsultacja techniki z profesjonalnym trenerem personalnym. Nawet osoby o długoletnim stażu, nie są w stanie samodzielnie wychwycić wszystkich błędów. Doświadczona osoba, pomoże nam poprawić technikę i zwróci uwagę na najbardziej istotne aspekty, nad którymi musimy pracować. Pamiętajmy, że bezpieczeństwo to najważniejszy aspekt o jaki powinniśmy zadbać. Nawet najlepsza forma i wyniki siłowe nie są warte utraty zdrowia i wykluczenia z aktywności fizycznej z powodu kontuzji, jakiej możemy się nabawić.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here