fitness kraków my fitness place

ABT czyli brzuch, pośladki, uda. Jest to klasyczny trening wzmacniający, modelujący i kształtujący. Nastawiony głównie na dolne partie ciała. ABT powinien być poprzedzony krótką rozgrzewką (10-15 min.). Sam trening opiera się na ćwiczeniach izolowanych. Fakt wzmacniania jedynie dolnych partii mięśni może z czasem prowadzić do pewnych dysproporcji w sylwetce. Sesja treningowa ABT kończy się stretchingiem.

TBC czyli Total Body Condition, to typowe ćwiczenia ogólnorozwojowe. Wykonywane są przeważnie z użyciem akcesoriów, które zwiększają opór (hantle, taśmy, step). TBC łączy w sobie ćwiczenia wzmacniające z aerobami, co pozwala na harmonijne kształtowanie wszystkich partii mięśni. Dodatkowo pozytywnie wpływa na układ oddechowy oraz sercowo-naczyniowy.

my fitness place silownia krakow

Body Pump (Magic Bar) wykonywany jest z użyciem drążka/sztangi o zmiennym obciążeniu. Trening prowadzony jest w rytm muzyki. Celem ćwiczeń jest poprawa siły, wytrzymałości i napięcia mięśniowego. Body Pump pomaga w kształtowaniu i modelowaniu sylwetki. Wprowadzenie odpowiedniego tempa, dużej liczby powtórzeń i mniejszego obciążenia pozwala kształtować wydolność krążeniowo-oddechową. W Body Pump kluczowy jest dobór obciążenia, który wpływa na prawidłową technikę wykonywania ćwiczeń.

Crossfit to krótki trening (ok. 30 min.) o wysokim stopniu intensywności. Jego celem jest wykonanie maksymalnej liczby powtórzeń danego ćwiczenia, angażując jednocześnie możliwie dużo różnych grup mięśni. Poszczególne serie ćwiczeń przeplatane są krótkimi przerwami. Do przykładowych ćwiczeń możemy zaliczyć pompki, wspinanie na linie, podciąganie na drążku. Crossfit działa ogólnorozwojowo. Poprawia metabolizm, siłę, wydolność oraz wytrzymałość. Na pewno nie jest on zalecany osobom początkującym ze względu na dużą intensywność i ryzyko kontuzji w przypadku niepoprawnej techniki wykonania.

crossfit krakow my fitness place

HIIT to również rodzaj treningu interwałowego o wysokim stopniu intensywności. Czas trwania sesji treningowej nie przekracza 20 minut. W czasie sesji treningowej ćwiczenia anaerobowe (wykonywane na wysokim poziomie intensywności) przeplatane są umiarkowanymi ćwiczeniami cardio. Trening HIIT może bazować na dowolnych ćwiczeniach siłowych lub wytrzymałościowych (pompki, brzuszki, podskoki, przysiady). Odmianą treningu HIIT jest bardzo popularna Tabata. Czas trwania treningu Tabata jest jednak krótszy (4 min.) i składa się z 20 sekundowych serii intensywnych, przeplatanych 10 sekundowymi ćwiczeniami o niskiej intensywności. Zarówno HIIT jak i Tabata nie są polecane osobom z problemami krążeniowymi oraz początkującym, ze względu na wysoką intensywność. Efektem treningu jest znaczna poprawa wydolności oraz wytrzymałości, a także redukcja tkanki tłuszczowej.

TRX jest treningiem opartym na wykonywaniu ćwiczeń w zawieszeniu na linach zakończonych specjalnymi uchwytami. Trening ma charakter wzmacniający. Wykonywany jest bez układu choreograficznego. Ćwiczący praktycznie przez cały czas ma kontakt z podłożem.

klub fitness my fitness place

Zobacz też inne rodzaje treningu fitness

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here