Chcesz zacząć swoją przygodę ze sportem siłowym? Zastanawiasz się, jakie kroki należy wykonać przed pierwszą wizytą na siłowni? Zamierzasz o siebie zadbać jednak strach przed opinią stałych bywalców sali treningowej nieco ostudził Twój zapał? Jeśli przynajmniej na jedno z tych pytań poszukujesz odpowiedzi, doskonale się składa! Postanowiliśmy stworzyć jedyny w swoim rodzaju poradnik dla osób początkujących. Po jego lekturze, pierwsza wizyta na siłowni nie będzie już spędzała snu z powiek! Gotowi, aby rozpocząć jedną z najlepszych przygód w swoim życiu? Do dzieła!

Przed wizytą w siłowni

Jeszcze przed wybraniem miejsca, z którym masz zamiar związać się po to, by poprawić swoją sylwetkę i zdrowie, warto zadbać o kilka ważnych elementów. Po pierwsze strój treningowy. Nie ma lepszego sposobu na to, aby zniechęcić się już podczas pierwszej wizyty do dalszych treningów niż brak odzieży sportowej, w której czujemy się komfortowo i nie jesteśmy nadmiernie skrępowani. Na szczęście, wybór stroju treningowego nie wiąże się z ogromnym wydatkiem. Na pierwszy ogień, możesz postawić na jeden, sprawdzony zestaw. Z czasem, kiedy treningi wejdą Ci w nawyk i pokochasz ten styl życia, z pewnością powiększysz swoją sportową garderobę.

silownia i klub fitness my fitness place

Po drugie, obuwie. Jeśli zamierzasz na poważnie podejść do tematu siłowni i systematycznych treningów, odpowiednia stabilizacja w formie dobrego obuwia sprawdzi się doskonale. Wiele osób wybiera na siłownie tenisówki i naprawdę nie ma w tym nic złego. Pamiętajmy jednak, że o ile klapki mogą stać się podstawowym elementem wyposażenia torby na siłownię, służą do ochrony naszych stóp w trakcie odświeżającego prysznica. Nie są jednak dobrym rozwiązaniem na salę treningową, choć w szczególności panowie często o tym zapominają.

Podsumowując aspekty związane z ubiorem – wygodny strój i dobre obuwie sportowe to podstawa, która pozwoli Ci na przeprowadzenie przyjemnego treningu, a jednocześnie zapewni bezpieczeństwo!

Nawodnienie

Bez względu na to, czy swoje pierwsze kroki kierujesz w stronę wolnych ciężarów, czy maszyn takich jak rowerek lub bieżnia, odpowiednie nawodnienie to podstawa! Na siłowni oraz poza nią, fundamentem zdrowego stylu życia zawsze będzie woda. Postaraj się dostarczać ją równomiernie w trakcie doby. Nawodnij organizm przed treningiem i nie zapomnij o popijaniu wody w trakcie treningu, dostarczając niewielkie łyki. W ten sposób, zwiększyć wydolność Twojego organizmu i przyspieszysz procesy takie jak odbudowa i synteza białek mięśniowych, a także spalanie tkanki tłuszczowej, na czym z pewnością Ci zależy! Kluczowym elementem jest również dostarczenie wody po zakończonym treningu, ale przywrócić równowagę wodno-elektrolitową po wysiłku.

Zobacz też – Jak wybrać odpowiednią siłownię?

W trakcie pierwszej wizyty na siłowni…

Zawsze boimy się tego, co nowe. Nawet jeśli, jak do tej pory byłaś aktywną fizycznie osobą, na pewno borykasz się ze strachem przed przekroczeniem progu nowej sali treningowej. W końcu ćwiczenie na dywanie w swoim mieszkaniu to zupełnie co innego, niż trening wśród kilkunastu nowych twarzy. Warto w tym momencie uzmysłowić sobie bardzo ważną kwestię. Każda z osób, którą widzisz na siłowni kiedyś zaczynała. Bez względu na to, czy jej staż to 10 lat, rok, czy kilka tygodni, na pewno pamięta swoje pierwsze kroki na tej lub innej siłce. Nikomu na samym początku nie było łatwo i teraz może postawić się w Twojej sytuacji! Nie masz więc powodów do obaw! Osoby ćwiczące to zazwyczaj osoby bardzo wyrozumiałe, które przyjmą Cię do aktywnej fizycznie rodzinki! Dużo zależy również od Twojego nastawienia, ale stres nie powinien przeszkadzać Ci w pierwszej wizycie na siłowni.

my fitness place

Drugą kwestią jest fakt, że nikt ze stałych bywalców siłowni nie jest na niej po to, by oceniać innych. Większość osób będzie tak zaangażowana w swój trening, że może nawet nie zauważyć Twojego pojawienia się na siłowni. Uszy do góry, z czasem i systematycznością Twoich treningów, rozpoznasz w tłumie znajome twarze. Siłownia to również ciekawe miejsce na znalezienie inspirujących osób, zawarcie nowych przyjaźni i znajomości.

Przywitanie

Niepisanym zwyczajem na siłowni jest przywitanie się z każdym z ćwiczących. Jeśli się wstydzisz lub jesteś kobietą, nie musisz podawać każdemu ręki. Wystarczy zwykłe “cześć”, bo na sali treningowej nie ma pań i panów. Każdy jest równy, każdemu należy się ten sam szacunek. Jeśli jednak, zdecydujesz się na podanie ręki, na pewno nie witaj się z osobami w trakcie wykonywanych przez nie serii ćwiczeń.

Kultura osobista

Na siłowni, tak jak w każdym innym miejscu powinna panować kultura osobista. Jednym z jej przejawów, bardzo pożądanym na sali treningowej jest uprzejme pytanie, czy dana maszyna lub ciężar jest obecnie przez kogoś używana. Nawet jeśli tak, możecie przecież umówić się na wykonywanie swoich ćwiczeń naprzemiennie. Dobrym nawykiem będzie również zabranie ze sobą ręcznika, który podłożymy pod ciało. Zachowaj odpowiednią higienę i zostaw maszynę, którą używasz w dobrym stanie. Nie zapomnij również o odłożeniu sprzętu po zakończeniu jego wykorzystywania.

my fitness place silownia krakow

Nie rzucaj się na głęboką wodę

To, że każdy z nas chciałby zobaczyć efekty swoich działań “od zaraz” to oczywista sprawa. Niemniej, o wiele lepszym rozwiązaniem niż rzucanie się na głęboką wodę zarówno w kwestiach treningowych, jak i dietetycznych będzie stopniowe zwiększanie swojej aktywności fizycznej i zmiana dotychczasowych nawyków. W pierwszej kolejności, zacznij od najbardziej istotnych podstaw! Przyzwyczajaj swoje ciało do bodźca, dbaj o wytrenowanie odpowiedniej techniki. Dopiero po kilku tygodniach ćwiczeń, kiedy zajdą adaptacje, możesz sięgnąć po większe ciężary. Pierwsze treningi powinny służyć rozeznaniu, sprawdzeniu miejsca, przyzwyczajeniu się do siłowni i poznaniu możliwości swojego ciała. Już na pierwszym treningu pamiętaj o podstawowej zasadzie, jaką jest bardzo popularne stwierdzenie – kształtowanie sylwetki to maraton, nie sprint! Na progres i spektakularne efekty przyjdzie jeszcze pora!

Podsumowanie

Pierwsza wizyta na siłowni owiana jest wieloma mitami i często jej data zostaje odwlekana na następny dzień nie z braku chęci do treningu, a strachu przed nowym miejscem. Zamiast obawiać się, co pomyślą o Tobie stali bywalcy siłowni, skup się na sobie! Wybierz wygodny strój sportowy i buty, zabierz ze sobą wodę i pamiętaj o dobrym nastawieniu oraz kulturze osobistej. Nie rzucaj się na głęboką wodę od samego początku. Umiar i zaangażowanie od samego początku to klucz do sukcesu i osiągnięcia celu, jakim jest zdrowie i piękna sylwetka. Będzie dobrze!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here