Najważniejsze jest podjęcie decyzji i wykonanie pierwszego kroku. Potem już pójdzie z górki! Skoro zatem zdecydowaliście się na wizytę w klubie fitness, to najtrudniejsze za Wami. Teraz pojawia się pytanie, jak przygotować się do tej wizyty? Na szczęście mamy dla Was garść praktycznych porad. Na pewno okażą się pomocne przed rozpoczęciem treningów w klubie fitness.

Wybór miejsca

Wybór klubu fitness jest oczywiście bardzo istotny. Ważne, aby był dobrze wyposażony, przestronny i bezpieczny. Przed pierwszym treningiem tak naprawdę trudno jest ocenić obiektywnie standard klubu, jakość sprzętu oraz stosunek przestrzeń-liczba osób ćwiczących.

W tym przypadku warto przejrzeć strony internetowe klubów oraz zapoznać się z opiniami innych Użytkowników. Starannie przygotowana strona, wyczerpujące informacje i obszerna galeria zdjęć pozwoli określić wstępnie standard danego miejsca. Drugim, równie cennym źródłem wiedzy, będą opinie innych Użytkowników zamieszczone w Internecie. Na pewno subiektywne, ale pozwalające wyłapać pewne zalety i mankamenty klubu fitness.

klub fitness my fitness place

Zobacz również – Pierwsza wizyta na siłowni

Pierwsza wyprawka do klubu fitness

Do pierwszej wizyty w klubie fitness trzeba się odpowiednio przygotować. Nie tylko mentalnie. „Pierwsza wyprawka” powinna zawierać na pewno wygodne obuwie, przewiewną bluzkę, spodenki do ćwiczeń lub legginsy. W przypadku kobiet „musthave” będzie też biustonosz sportowy. Warto w tym przypadku postawić na wygodę. Osoby posiadające długie włosy powinny zabrać ze sobą opaskę lub gumkę do włosów. Na siłownię raczej nie należy zabierać biżuterii ani…makijażu.

W Waszej sportowej torbie na pewno nie może zabraknąć butelki wody. Nawadnianie się podczas wysiłku to podstawa. Poza wodą warto zabrać ręcznik, klapki oraz żel do mycia, aby po skończonym treningu móc odświeżyć się pod prysznicem. Drugi ręcznik przyda się na pewno podczas treningu.

W zależności od sposobu zamykania szafek w szatni niektóre kluby fitness wymagają od ćwiczących zaopatrzenia się we własną kłódkę. Chociaż większość klubów ma kilka rezerwowych kłódek dla „zapominalskich”, to jednak warto się zaopatrzyć we własną. Najlepiej na szyfr, aby nie musieć nosić ze sobą kluczyka.

Ostatnią rzeczą, oprócz chęci do treningu oczywiście, jaką warto ze sobą zabrać są słuchawki. Ulubiona muzyka jak nic innego potrafi zmotywować do treningu!

klub fitness my fitness place

Wybór treningu

Podczas pierwszej wizyty warto tak naprawdę spróbować wszystkiego. No dobrze, ale jak tu podczas jednej sesji wypróbować wszystkie maszyny? Tutaj przydatna może okazać się pomoc trenera personalnego. Dopyta on Was o cel jaki chcecie osiągnąć? Czy zależy Wam na zbudowaniu masy mięśniowej czy też na zrzuceniu kilku kilogramów. A może jedno i drugie? Każdy klub fitness posiada kilka stref treningowych. W każdej znajdują się przyrządy dedykowane dla określonego rodzaju treningu. Każdy idąc do klubu fitness stawia przed sobą jakiś cel. Trener personalny na podstawie Waszych oczekiwań będzie w stanie zasugerować optymalną formę treningu. Jeśli jednak chcecie już teraz przeczytać na temat rodzajów zajęć w klubach fitness, to więcej informacji znajdziecie tutaj.

Rozgrzewka to podstawa

Zanim rzucicie się w wir treningu musicie pamiętać o podstawowej kwestii, jaką jest rozgrzewka. Krótkie, 15-minutowe ćwiczenia rozciągające przygotowują organizm do zwiększonego wysiłku, a jednocześnie ochronią przed potencjalnymi urazami.
Ten sam zestaw powinniśmy wykonać po zakończonym treningu. Pomoże nam to w uniknięciu zakwasów, a przede wszystkim pozwoli, aby układ krążenia powoli wrócił do swojego rytmu spoczynkowego.

klub fitness my fitness place

Bez kompleksów

Boicie się, że nie będziecie pasować do tych wszystkich ludzi o idealnych sylwetkach, których spotkacie na siłowni? Niepotrzebnie! Do klubu fitness oprócz dobrze zbudowanych chodzą też chudzi i grubi. Każdy ma jakiś cel, który chce osiągnąć. I na tym należy się skupić. Klub fitness ma poprawiać nastrój, a nie wpędzać w kompleksy.

„Savoir vivre” na siłowni

Warto pamiętać, że w klubie fitness panują także zasady „savoir vivre”. Dlatego trzeba unikać głośnych rozmów telefonicznych, pozostawiać po sobie porządek i nie rozpraszać innych swoim zbyt ekspresyjnym zachowaniem. Należy też pamiętać, aby nie okupować jednej maszyny przez zbyt długi czas. W klubach fitness trzeba się dzielić dostępem do maszyn i urządzeń treningowych. Można na przykład ćwiczyć na zmianę z drugą osobą. To w żaden sposób nie zaburzy efektywności treningu.

Jak ćwiczyć?

Technikę ćwiczeń na pewno pokaże Wam trener personalny. Polecamy artykuł – Kim jest trener personalny? A jeśli go nie będzie? To proste. Wystarczy czytać instrukcje umieszczone na maszynach. Zazwyczaj mają one formę obrazkową co ułatwia zrozumienie instrukcji. A jeśli to nie pomoże, to warto podpatrywać inne osoby i następnie powtarzać ich ruchy. Wbrew pozorom ludzie ćwiczący w klubach fitness są dla siebie bardzo pomocni. Na pewno z chęcią podpowiedzą, jak wykonywać dane ćwiczenie lub zwrócą uwagę co należy poprawić w technice wykonania.

Obawiacie się, że wykonując nieprawidłowo ćwiczenia narazicie się na śmieszność? Niepotrzebnie! Nikt z ćwiczących nie urodził się z umiejętnością prawidłowego ich wykonania. Każdy kiedyś zaczynał. Każdy kiedyś miał te same obawy. Klub fitness to nie loża szyderców. Tutaj każdy pracuje nad swoim ciałem, a nie ocenia innych. A uwag dotyczących poprawy techniki nie należy traktować jako krytyki, ale raczej w kategoriach dobrej rady i troski o bezpieczeństwo.

Nie od razu Rzym zbudowano

Po jednym, nawet bardzo ciężkim treningu, nie można oczekiwać widocznych efektów. Dlatego…nie można przesadzać. Idąc do klubu fitness stawiacie sobie jakiś cel. Ale musicie zdać sobie sprawę, że jego realizacja wymaga systematyczności. Dlatego nie warto przesadzać na pierwszym treningu. Wasz organizm też musi przyzwyczaić się do wysiłku. „Katowanie” go podczas pierwszej wizyty w klubie może skończyć się kontuzją i zniechęcić do dalszej pracy nad sylwetką.

Wybierając się pierwszy raz na do klubu fitness warto mieć w głowie powyższe wskazówki. A jeśli czegoś zapomnicie…nie bójcie się pytać! Osoby o większym stażu treningowym mogą przekazać wiele cennych rad, które pomogą Wam osiągnąć wymarzoną sylwetkę!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here