zajecia fitness krakow
  • Low Impact Aerobik

to trening wykorzystujący układ choreograficzny. Nazywany jest również lekkim aerobikiem, ponieważ charakteryzuje się niską lub umiarkowaną intensywnością. Co ciekawe wszystkie ćwiczenia wykonywane są tak, aby przez cały czas jedna ze stóp miała kontakt z podłożem. I właśnie brak podskoków, a więc i dużych obciążeń, chroni przed przeciążeniami kości i stawów. Ta forma zajęć polecana jest szczególnie osobom cierpiącym na nadwagę, osteoporozę oraz skoliozę II stopnia. Lowimpact będzie także dobrym wyborem dla osób początkujących. Stopień intensywności treningu sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej.

zajecia fitness krakow

  • Hi Impact Aerobik

jest bardzo dynamiczną formą treningu. Charakteryzuje ją szybkie tempo wykonywania układu choreograficznego oraz duża ilość podskoków. Wadą tej formy treningowej są duże przeciążenia działające na stawy i kości.

  • Hi-Lo Combo

są zajęciami o średniej i dużej intensywności i stanowią połączenie dwóch wcześniejszych form. Podstawowym celem treningu jest poprawa koordynacji oraz pracy układu sercowo-naczyniowego. Ta forma aktywności nie jest zalecana dla osób z dużą nadwagą oraz skoliozą II stopnia ze względu na dużą ilość obciążających stawy podskoków.

zajecia fitness krakow

  • Trening FatBurning

jak sama nazwa wskazuje nastawiony jest na spalanie tkanki tłuszczowej. Osiągamy to przez utrzymanie stałej, umiarkowanej intensywności ćwiczeń. Cechą charakterystyczną jest dosyć łatwy układ choreograficzny, który łączy w sobie elementy Low Aerobiku z fazami biegu i podskoków. Ta forma treningu polecana jest przede wszystkim osobom otyłym. Bardzo istotny jest w tym przypadku dobór intensywności, który zapewni optymalne tempo spalania tłuszczu nie obciążając przy tym układu kostno-stawowego.

  • Dance Aerobik

bazuje przede wszystkim na krokach tanecznych. W jego ramach możemy wyróżnić hip-hop, funky, sexy class, latino aerobik itp. Celem treningu jest poprawa pamięci ruchowej, koordynacji oraz wytrzymałości organizmu. W ostatnich latach ogromną popularność zyskała sobie zumba, odmiana Dance Aerobiku będąca połączeniem aerobiku i tańca w stylu latynoamerykańskim.

zumba krakow

  • Step

to zajęcia choreograficzne wykorzystujące tzw. stopień o wysokości 10-25 cm. Zajęcia o dużej intensywności dążą do odpowiedniej stymulacji i poprawy pracy układu krążenia. Ta forma treningu doskonale rozwija i kształtuje dolne partie mięśni (uda, biodra, pośladki). Step może być wykonywany z użyciem hantli, co pozwala kształtować również górne partie mięśni. Ze względu na spore przeciążenia w osi pionowej, a także obciążenie kości i stawów Step nie jest zalecany dla kobiet w ciąży, osób ze skoliozą I i II stopnia oraz osób otyłych.

fitness krakow

  • Aqua Fitness

to po prostu gimnastyka w wodzie. Często ma formę klasycznego aerobiku. Układ choreograficzny dostosowany jest do warunków, w jakich wykonywane są ćwiczenia. Aqua Fitness daje duże możliwości łączenia ćwiczeń wzmacniających, aerobiku oraz elementów doskonalących technikę pływania. Bardzo popularny jest też tzw. waterwalking oraz water jogging, bazujące na prostej formie przemieszczania się w wodzie. Aqua fitness polecany jest praktycznie wszystkim. Trening w wodzie nie obciąża kości i stawów. Ma bardzo korzystny wpływ na kondycję.

Zobacz – Rodzaje treningu fitness

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here