my fitness place

Tae Bo, Aeroboxing, Boxaerobik oraz Kardiokarate opierają się na wykorzystaniu w treningu ogólnorozwojowym elementów zapożyczonych ze sztuk walki. Serię ciosów, wykopów i uników łączy się w układ choreograficzny wykonywany w rytm muzyki. Ten typ treningu doskonale angażuje wszystkie partie mięśni.

Spining czyli grupowa jazda na specjalnie przygotowanych rowerach stacjonarnych w rytm muzyki. W trakcie treningu przemierzamy odcinki o różnych intensywnościach. Spining korzystnie wpływa na wydolność układu sercowo-naczyniowego. Zaletą tej formy treningu jest brak nadmiernego przeciążenia stawów. Pewną wadą jest fakt, że spinning rozwija jedynie dolne partie mięśni.

trening funkcjonalny my fitness place

Trening obwodowy czyli circuittraining polega na wykonaniu tzw. obwodu składającego się z 8-12 ćwiczeń. Czas wykonania pojedynczego ćwiczenia wynosi 30-60 sekund. Przerwa następuje dopiero po przejściu całego obwodu. Trwa 2-5 minut. Trening obwodowy można „składać” z samych ćwiczeń siłowych, wzmacniających lub przeplatać ze sobą aeroby i ćwiczenia wzmacniające. Liczba powtórzeń obwodu waha się między 1 a 4 i jest zależna od stopnia zaawansowania trenującego. Trening obwodowy rozwija siłę, wytrzymałość i sylwetkę. Jest jedną z najbardziej wszechstronnych form treningu.

Body building, czyli popularny trening siłowy, odgrywa kluczową rolę w budowaniu masy mięśniowej i kształtowaniu sylwetki. Wykonywany jest z użyciem maszyn lub wolnych ciężarów (hantle, sztanga). Podczas treningu ćwiczymy konkretne grupy mięśniowe.

my fitness placeTrening funkcjonalny opiera się na kształtowaniu tzw. sprawności użytecznej. Nie ma w nim ćwiczeń izolowanych. Trening składa się z ćwiczeń wielostawowych, angażujących kilka grup mięśni, imitujących pracę jaką nasze ciało wykonuje na co dzień. Trening funkcjonalny poprawia koordynację nerwowo-mięśniową, zwiększa wytrzymałość oraz wzmacnia cały organizm.

Fit Ball to po prostu gimnastyka z dużymi, gumowymi piłkami. Ich średnica jest dostosowana do wzrostu osoby ćwiczącej. Fit Ball wzmacnia wiele grup mięśniowych, zwiększa stabilizację ciała, poprawia równowagę oraz koordynację. Ponadto doskonali umiejętność czucia głębokiego, które pomaga w lepszej kontroli nad ciałem. Jest swoistym połączeniem treningu siłowego z ćwiczeniami relaksacyjnymi.

my fitness place body ball

Zobacz – Trening cardio 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here