zajecia fitness krakow

Pilates łączy w sobie elementy jogi, baletu oraz ćwiczeń izometrycznych. Trening wykonywany jest w rytm spokojnej muzyki. Bardzo istotna jest kontrola własnego oddechu. Pilates koncentruje się na mięśniach głębokich. Dzięki temu pozwalają na korektę wad postawy. Celem treningu jest wzmocnienie i zwiększenie elastyczności mięśni brzucha, grzbietu, miednicy i pośladków. Pilates nie obciąża stawów i kości, więc może być wykonywany przez każdego. Ten rodzaj treningu działa także uspokajająco i rozluźniająco. W treningu Pilates często wykorzystuje się piłki, maty, poduszki i obręcze.

fitness krakow

Callanetics to kolejny rodzaj treningu nastawiony na wzmocnienie mięśni głębokich, modelowanie sylwetki oraz korygowanie wad postawy. Ćwiczenia wykonywane są w rytmie spokojnej muzyki. Przeważają tutaj pozycje statyczne ze wstrzymaniem napięcia mięśniowego poszczególnych partii ciała przez ok. 100 sekund. Niestety ten rodzaj ćwiczeń nie jest zalecany dla osób z problemami krążeniowymi. Długotrwałe napięcie mięśni może powodować ucisk naczyń krwionośnych i tym samym utrudniać krążenie krwi.

Joga, Tai-Chi, Body Art nawiązują do wschodnich technik gimnastycznych. Płynne, powolne ruchy oraz kontrola oddechu świetnie relaksują i odprężają. Celem zajęć jest wzmocnienie mięśni i poprawa ich elastyczności. Takie formy treningu poprawiają również zakres ruchu w stawach oraz dotlenienie organizmu. W trakcie ćwiczeń dążymy do osiągnięcia harmonii ciała i umysłu.

silownia i klub fitness my fitness placeStretching to ćwiczenia rozciągające, których celem jest zwiększenie zakresu ruchu w stawach, redukcja napięcia mięśniowego i poprawa gibkości ciała. Ta forma może stanowić całą jednostkę treningową (30-60 min.) lub element uspokojenia organizmu po zakończonym treningu (10-15 min.). W stretchingu należy zwrócić uwagę na granicę bólu podczas rozciągania. Jej przekroczenie może grozić naderwaniem tkanek i przykrą kontuzją.

Zobacz – Rodzaje treningu fitness

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here