Chcesz spalić więcej kalorii w czasie ćwiczeń?

0
52
silownia my fitness place

Ćwiczenia w masce treningowej stają się coraz bardziej popularne wśród profesjonalnych sportowców jak i amatorów. Zainteresowanie rośnie, ponieważ trening w masce wydolnościowej łączy się z wieloma korzyściami dla  jej użytkowników.

Oprócz głównego zadania, czyli podniesienia wytrzymałości, maska może pomóc pozbyć się nadprogramowych kilogramów, co cieszy wielu z nas.

Ćwiczenia w masce treningowej

klub fitness my fitness place

Jak udowodniono, efekty ćwiczeń w masce wydolnościowej pod kątem spalania tkanki tłuszczowej, są bardzo widoczne jeśli połączymy je z podwyższonym hormonem wzrostu w warunkach hipoksji, a także ze zmaksymalizowanym spalaniem kalorii z powodu podwyższonego powysiłkowego zużycia tlenu po treningu (EPOC).

Wyżej wymienione czynniki pozwalają na osiągnięcie nowych poziomów w spalaniu kalorii i tłuszczu i wiadomo, że nie mielibyśmy takiej możliwości bez użycia maski treningowej.

Trening w warunkach hipoksji, stymuluje wydzielanie somatotropiny ( hormonu wzrostu), wywołuje także szereg korzystnych skutków dla organizmu – np. poprzez zwiększenie gęstości kości. Oprócz tego uruchamia proces pozyskiwania energii z kwasów tłuszczowych.

Trening w warunkach hipoksji

W kwestii EPOC, czyli powysiłkowego zużycia tlenu, specjaliści nazywają stan po intensywnym treningu jako dług tlenowy. Dzięki temu osoba ćwicząca może kontynuować trening na określonym poziomie intensywności. Najczęściej jest to wywołane tym, że  w dany sposób człowiek, nie może spełnić potrzeb swojego ciała i rekompensuje sobie braki poprzez wywołanie EPOC.

Dług tlenowy w takiej sytuacji „spłacany” jest już po treningu, kiedy poziom wysiłku wraca do normalnych wartości. Wtedy organizm ponownie wytwarza energię i dzięki niej uzupełnia wcześniejsze braki. Cały proces przebiega dość intensywnie, ponieważ w końcu organizm ma dostęp do większej ilości tlenu.

klub fitness my fitness place

Na innych kwestiach treningów w masce, wiążących się z utratą masy, koncentrują się badania American Council od Exercise, które dotyczą mocy wyjściowej VT (próg wentylacyjny) i RCT ( próg kompensacji oddechowej).

Udowodniły one, że wartości te są ważne dla osób chcących schudnąć. Dzieje się tak, ponieważ są one ściśle powiązane z poziomem intensywności treningu, a co za tym idzie, mają wpływ na możliwą ilość kalorii do spalenia.

Maska wydolnościowa a odchudzanie

Podsumowując, maska wydolnościowa przyczynia się do zwiększania spalanych kalorii oraz tkanki tłuszczowej poprzez zmaksymalizowanie poziomów VT i RCT, a także podwyższając EPOC i wpływając na wydzielanie  hormon wzrostu.

Optymistyczna wiadomość jest taka, że trening w masce mogą wykonywać zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy np. kobiet po ciąży, które chcą  odzyskać zgrabną sylwetkę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here